Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Chengdu

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 Oktober 2012 | China, Chengdu

Chengdu
3 oktober
Panda's

Gisteravond zijn we met vertraging in Chengdu aangekomen en na een korte nacht van 4 uur zaten we 's ochtends om 7 uur aan het ontbijt. Was even omschakelen want er was geen brood oid maar dumplings, noedels en jakboterthee. Ook vandaag wilden we voor de mensenmassa's uit zijn. Dat is redelijk gelukt. In het pandapark werden we voortdurend van de sokken gereden door elektrische karretjes met chinezen die niet wilden lopen. Eerst door de pandakraamkamer met panda's van 3 weken oud. Daarna naar buiten waar het begon te regenen. Toch was er een panda die wel ff wilde poseren met wat bamboe als ontbijt. Verder tussen wat chinezen door kijken naar andere panda's en foto's maken. Ook de rode panda's komen even langs. Na de koffie met pannenkoek nog een rondje door het park en overal staat het zo vol dat je geen panda meer ziet. Toch maar goed dat we op tijd waren vanmorgen.

Na de panda's gingen we naar een wijk rond een Boeddhistische tempel waar we vegetarisch aten. Waren weer allemaal gerechtjes en echt heerlijk.

Na de lunch ben ik met Renate de stad in gegaan, eerst met de metro naar het standbeeld van Mao en naar People's park. Hier was het super druk met overal mensen die dansen en zingen en families die genieten. Overal interessante personen qua kleding of wat ze doen. Niet alleen in het pandapark droegen alle chinezen panda pakjes, pandapetjes, pandapoten en pandatassen ook hier in het park struikelen we er over.
Iedereen vindt ons net zo spannend als wij china en we worden overal aangestaard. Twee meisjes van 10 en 11 volgen ons als een schaduw om hun Engels te oefenen. In een theehuis drinken we thee, ik heb de lokale specialiteit gekozen, bamboethee, ivm de vorm van de theeblaadjes. Het ruikt naar moswater en het smaakte ook als gekookte mos. Flesje water was beter ;-)

Vanavond hebben we de traditionele hotpot gedaan. Een soort fondue met een extreem pittige soep en gewone bouillon. Smaak was best prima, maar het was niet echt veel dus ik ga zo een banaan en koekjes als toetje eten. En vroeg naar bed want morgen vertrekken we naar de rimboe. De hele dag in de bus naar 2800 m hoogte.

• 04 Oktober 2012 - 15:36

Willemijn:

Ik kijk nu al uit naar de foto's (met alle als pandaverklede chineesjes ;-))

Veel plezier

liefs Willemijn