Beijing Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Beijing Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Beijing Dag 2 en 3

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 Oktober 2012 | China, Peking

Beijing
1 oktober
De Chinese Muur

Gisteren zijn we in alle vroegte naar de Chinese muur gegaan, waar we dan als het goed was voor de mensenmassa aankwamen. Ivm de feestdagen was het al aardig druk, maar dat ging best. We zijn met de kabelbaan omhoog gegaan en vanaf daar meteen een sprint genomen naar de muur om ook daar voor de mensen uit te lopen. De eerste paar honderd meter wou dat wel dan loop je wat golvend tussen de beide zijden door met kantelen en wachttorens. De muur is zo'n drie tot vijf meter breed en is goed gerestaureerd. Dat ging dus best goed tot we bij een hoek kwamen waarna de bergkam ongeveer recht omhoog liep en de muur dus ook en het was een lang stuk en dus enorm vermoeiend. We wilden naar het niet gerestaureerde deel van de muur en dat was ongeveer een uur lopen. Overal stonden tentjes met drinken en souvenirs die ze natuurlijk graag wilden verkopen. Ze zijn wel veel minder opdringerig dan in Nepal. We hebben het gered naar het niet gerestaureerde deel maar daar was toch echt weinig van over. We hebben nog even een groepsfoto geschoten en toen moesten we echt terug naar de bus.
Eenmaal in bus bleek er een auto zonder bestuurder voor de bus te staan en chauffeur was in geen velden of wegen te bekennen. Dus een stuk of zes sterke mannen de bus uit om die auto naar achteren te duwen. Dat ging alleen zo makkelijk dat die auto bijna in een snackstalletje lag die erachter stond....
Op de terugweg uitgestapt bij het Olympisch stadion en toch ook maar kaartjes gekocht om het vogelnest en de kubus in te gaan. Het is een enorm indrukwekkend complex en er liepen veel mensen rond. Het vogelnest wordt nu gebruikt voor voorstellingen maar er hingen veel foto's en er stonden oa Jaques Rogge en Pierre de Coubertin in wax. Het zwembad was wel een echte tegenvaller. Er lagen zo'n 10 chinezen in het 50 m bad en verder niets. Het inzwembad was heupdiep en daar liepen ze allemaal ipv te zwemmen. Het subtropische gedeelte was heel slecht. De bodem liet los en het was heel vies. Helaas viel mijn fototoestel daar ook nog eens uit. Niet omdat de batterij leeg was maar omdat er een foutmelding was. Dus Tom maar ff om raad gesmst. Hij doet het nu weer af en toe. vanmorgen toch maar even in een foto winkel om raad gevraagd omdat de melding nog steeds af en toe kwam, maar ondanks dat die man geen woord engels sprak kwam zijn waterval aan chinees overeen met Tom's raad. Hopelijk houdt hij het vol. De telelens lijkt het beter te doen.
Straks vliegen we naar Chengdu en gaan morgen in alle vroegte naar de panda's, omdat die beesten na elf uur 's ochtends niet meer vooruit te branden schijnen te zijn. We hebben een late vlucht dus het wordt eten op de luchthaven.
gr.Nienke

• 02 Oktober 2012 - 13:34

Pa Dortmond:

Nienke, omdat je van ons een oud emailadres gebruikte , wist ik dat niet, nu wel gezien gelukkig !

Vinden het heel leuk dat je zo'n gezelschap hebt en er erg van geniet !!

Zullen nu wel regelmatig kijken en lezen hoor !!

Groetjes , ouders van Stefan.

• 03 Oktober 2012 - 11:57

Suus:

Jammer dat het zwembad tegen viel, dus geen kort plonsje gemaakt ?
    Veel plezier bij de Panda's !