Beijing Dag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Beijing Dag 1 - Reisverslag uit Peking, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Beijing Dag 1

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 September 2012 | China, Peking

De eerste dagen in Beijing

Beijing

Na een toch wel lange vlucht zijn we 's ochtends in alle vroegte geland in Bejing, waar de rijen voor de douane ellenlang waren en de bus een lekke band had. Toch waren we snel bij het hotel waar onze gids de kamers al klaar had laten maken. Na een lekere douche en een half uurtje pitten zijn we met onze hutong tocht begonnen. Door steegjes en straatjes uitgekomen bij een huisje waar de vrouw des huizes eten kookt voor gasten. Allemaal kleine schaaltjes met lekkere dingen met vlees, groente, ei en rijst. Daarna een stuk door de stad gelopen en een riksjatour door een andere hutong, waar ik m'n ogen echt niet meer kon open houden, dus teruggelopen naar het hotel om ff te slapen. 's avonds weer heerlijk gegeten met oa pekingeend.

Met een jetlag slaapt niet lekker maar toch wat frisser vertrokken de volgende dag. Eerst naar een park waar iedereen aan het sporten was. Van je benen in je nek leggen, turnen en dansen tot vliegeren, jongleren en zwaardvechten. Hier zijn we naar de tempel of heaven geweest, een prachtig tempelcomplex. Daarna door naar het plein van de hemelse vrede en de verboden stad. Ivm de feestdag waz er veel controle maar het is een schiiterend complex. Veel bekeken en gefotografeerd en 's avonds weer bij een ander restaurant gegeten, dit keer vrij pittig. de groep is gezellig en ik heb hey dus uitstekend naar mijn zin ;-)

Liefs Nienke

• 03 Oktober 2012 - 11:52

Suus:

Fijn dat de groep leuk is en je je nu al prima vermaakt !