shoppen in Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu shoppen in Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Nienke Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

shoppen in Lhasa

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 Oktober 2012 | China, Lhasa

Zo een laatste verslagje voor onze trekking mogen begint. Geen internet en weinig telefoon en dan wandelen op zo'n 4200m hoogte. Gister ben ik met Reinier en Renate gaan shoppen. Als proefkonijn voor een jasje voor Reinier's dochter, windstopper voor mij en verder leuke snuisterijen. Dan is het natuurlijk de sport van het afdingen en gewoon weglopen als ze niet verder willen zakken. We hebben leuke dingen gevonden, toch hebben we de ijzeren helm die Reinier gepast heeft maar niet verder proberen te onderhandelen. Er werd 6000 yuan voor gevraagd, maar dat ding zelf was al meer dan 20 kilo.
's Middags heb ik een chinese massage gehad. Met andere woorden je spieren worden bont en blauw geknepen en gedrukt. Geen echte aanrader. Waarschijnlijk waren de tibetaanse oliemassage of een voet massage beter geweest. Maar misschien zit het morgen allemaal mooi los. Daarna genoten op het dakterras van de ondergaande zon en daarna gingen we er opuit om te eten. We hebben de kora tegengesteld gelopen om bij een leuk tentje uit te komen, maar dat zat helaas vol. Doorgelopen naar een andere plek waar het eten goed was, maar waar halverwege de maaltijd de kakkerlakken ook ff kwamen kijken op de muur. Er was dit keer alleen geen bed om op te springen of bus vergif van de kamerdames te vragen of een stoere reisgenoot die hem in krant het raam uit mikt. Brrrrr

Vandaag moesten we vroeg op om naar het Ganden klooster te gaan; ongeveer 1,5 uur rijden buiten de stad op 4300 meter. Als we hier al liepen te hijgen, het is nog niet vergeleken met daar. Maar het is een schitterend klooster met allemaal mooie schilderingen, beelden en chantende monniken. We hebben een lekker zonnig plekje voor onze lunch :-) nu inpakken voor de trekking en straks nog weer ff ergens eten.

• 15 Oktober 2012 - 21:57

Buurtjes Eisen:

wat een reis zeg, we doen je dat niet na!dat wordt straks een rustig dagje shoppen in dat blonde Holland!
    We genieten van jouw verslag.groeten van Herman en Gerda.

• 19 Oktober 2012 - 10:41

Leo Koekkoek:

Dag wereldburger of is het burgster? heel leuk om te lezen. Je doet veel ervaring en levenswijsheid op.
    Geniet nog een goede week en alvast een goede terugreis
    gr. leo

• 20 Oktober 2012 - 15:19

Jeanette Jansen:

Ha die Nienke,
    Ben benieuwd hoe de trekking is gegaan!
    Chinese massage klinkt iig heel relaxed, aaaaah..
    Geniet (niet met mate!)
    Groetjes, Jeanette